Forum Rodzice w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym Strona Główna Rodzice w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym
Forum dla Rodziców i przyjaciół SPI w Warszawie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin Rady Rodziców

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rodzice w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym Strona Główna -> Podstawowe informacje o Radzie Rodziców
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin
Administrator



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:35, 24 Wrz 2008    Temat postu: Regulamin Rady Rodziców

Regulamin
Rady Rodziców
Społecznego Przedszkola Integracyjnego STO
W Warszawie, ul. Wolumen 3


Cele i zadania Rady Rodziców

& 1.
Celem Rady Rodziców, zwanej dalej Radą jest reprezentowanie interesów rodziców, oraz podejmowanie działań jako organ przedszkola, wynikających ze Statutu Przedszkola.

& 2.
1.Rada realizuje swoje cele, w szczególności poprzez:
A/ pobudzanie aktywności i organizowanie form działalności rodziców na rzecz rozwoju przedszkola
B/ zapewnienie rodzicom wpływu na działalność przedszkola, poprzez wyrażanie i przekazywanie organom przedszkola, organowi prowadzącemu oraz władzom STO stanowiska w sprawach związanych z działalnością przedszkola
C/ wydawanie opinii w sytuacjach przewidzianych w Statucie przedszkola
D/ współdziałania z innymi organami przedszkola dla zapewnienia rodzicom:
- znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno – wychowawczych przedszkola oraz sposobu i wyników ich realizacji
- uzyskiwanie rzetelnej i pełnej informacji na temat swoich dzieci ich postępów bądź trudności
- możliwości uzyskiwania porad w sprawach wychowania, kształcenia i terapii dziecka
E/ rozpatrywanie kierowanych do niej skarg i wniosków, dotyczących działalności przedszkola.
2.Dla wspierania statutowej działalności przedszkola Rada może gromadzić i przekazywać przedszkolu środki finansowe lub rzeczowe z darowizn rodziców lub innych źródeł
3.Rada może ustalić cele i zasady wydatkowania przez przedszkole środków o których mowa w ustępie 2.

Organizacja i działanie Rady Rodziców
& 3.
1.Rada liczy od 3 – 6 członków, przedstawicieli rodziców reprezentujących poszczególne grupy przedszkolne.
2.Przedstawiciele rodziców są wybierani na jeden rok na zebraniach Rodziców poszczególnych grup, przy obecności co najmniej połowy z nich. Zebrania te są zwoływane przez dyrektora we wrześniu każdego roku.
3.Rada może spośród swoich członków wybrać przewodniczącego lub być ciałem kolegialnym.

& 4.
Rada może tworzyć stałe lub doraźne komisje spośród swoich członków, rodziców i innych osób do wykonania określonych zadań.

& 5.
1. Rada zbiera się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż co dwa miesiące. O zebraniu Rady jest informowany Dyrektor, który ma prawo w nim uczestniczyć, na zaproszenie Rady, osobiście lub wyznaczyć osobę spośród członków Rady Wychowawczo – Terapeutycznej.
2. Rada zajmuje stanowisko w poszczególnych kwestiach w formie uchwał podejmowanych zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy liczby członków Rady. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady, o ile taki został wybrany.
3.Z posiedzeń Rady jest sporządzany protokół.

&. 6.
1.Rada przedstawia roczne sprawozdanie ze swojej działalności na zebraniu ogółu rodziców kończącym rok szkolny. Zebranie ogółu rodziców przyjmuje sprawozdanie Rady w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.
2.Nie przyjęcie sprawozdania przez ogół rodziców lub nie przeprowadzenie zabrania, o którym mowa w ustępie 1 skutkuje wygaśnięciem kadencji Rady z dniem 01.09. danego roku.
3.Kadencja członka Rady wygasa, z zastrzeżeniem ustępu 2, w przypadku:
a. Złożenia rezygnacji
b. Odwołania przez zebranie ogółu rodziców
c. Opuszczenia przez dziecko przedszkola


& 7.
Rada może zwoływać z własnej inicjatywy zebrania ogólne rodziców na umotywowany wniosek 1/3 ogółu rodziców lub organu prowadzącego. Dyrektor winien być powiadomiony i ma prawo uczestniczyć we wszystkich zebraniach ogółu rodziców.

& 8.
Regulamin Rady oraz jego zmiana jest uchwalana przez zebranie ogółu rodziców w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.

& 9.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 14.05.2001r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rodzice w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym Strona Główna -> Podstawowe informacje o Radzie Rodziców Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin